Thursday, April 7, 2011

KiSah Aku

salam untuk semua... 
First time aku nk coretkan kisah hidup aku kt sini,bukan untuk mencari populariti,bukan juga untuk meraih simpati tapi  sekadar nk berkongsi pengalaman suka duka aku dalam menepuh liku2 hidup sebagai seorang insan yg teramat dahagakan kedamaian ...mulanya rasa malas nk buat semua benda ni tapi  hati kecik aku ni asyik memekik...apa yg di dalam perlu di luahkan,jangan di pendamkan terus dalam hati,risau kelak ia akan  memakan diri sendiri...
         Seperti juga manusia lain aku punya kisah hidup yg tersendiri...lupa pulak aku nk kenalkan..gambar kat atas tu anak lelaki aku..baru berusia 11 bulan..Amar Ashraf namanya..main je kejenya....mesti korang sume pelik kan? nape aku letak gambar tu kat atas? ..(jawapan dari aku)...itu adalah gambaran kedamaian yg aku cari...tiada dosa,tiada kesedihan...hanya yg ada cuma harapan di masa hadapan...biasala budak kecik...xde apa yg di fikirkannya...
         Oklah,.kisah aku bermula pada tanggal 1 Jun  1982, tu tarikh aku dilahirkan kat dunia ni,kalau nk hitung umur aku sekarang ni dah 29 tahunlah..x tua lg pun...haha..dgn seberat 3kg masa tu (skrg ni terlebih beratla pulak..hehe)aku di bawa pulang ke rumah oleh kakak aku tanpa  'ma' di sisi (panggilan aku pada arwah ibu) i miss u Maa....semoga rohmu dicucuri rahmat...ibu aku terpaksa di tahan dlm wad sbb ada masalah kesihatan..jadi pulanglah aku bersama kakak aku yg time tu katanya dia baru lps SPM..dialah yg jaga aku masa Ma berada kat hospital...tu pun bkn dia jaga sorang,dia jaga dgn kak long aku. lupa pulak nk bagitau,aku cuma ada 2 orang kakak & 7 org abang..kira,aku ni anak bongsulah.total semua adik beradik aku 10 org je..xbyk..(ma & ayah memang subur,hehe...)..nama aku pulak kakak sulung aku yg bagi. 'KhaiRul IzMaN biN SaiD'..kira ok gak la nama ni...dari nama ni mcm2 org panggil aku.kira nama bengkokla....kerol,eyo,man dan yg paling sinonim ngn aku skrg ni just   'Yo' .bukan yoyo k..hehe..
          Dari darjah 1 sampaila darjah 6 aku belajar di sek ren keb kamil (1),masuk sekolah menengah pulak aku belajar dekat sek men keb kamil(semua sekolah ni kat Pasir Puteh)..dari tingkatan  1 hinggala tingkatan 6 atas..Mcm2 hal yg berlaku kat aku dalam menempuhi alam kedewasaan ni...bgaduh,bercinta pastu.frust menonggeng,belajar,ponteng kelas ..hehe..dan yang paling mencabar sekali bila aku kehilangan org yang paling aku sayang sekali kat atas dunia ni...dugaanya hampir  tak mampu untuk aku harungi...dalam sekelip mata jer aku tiada tempat untuk mengadu..cam tak caye je..aku kehilangan ibu aku yang tersayang....dunia ni bagai kosong, time ni mati pun aku dah  x kisah.....ok lah...aku malas nk citer benda2 sedih ni..nanti aku nangis sorang2...hehe..manja jgk aku ni rupenya...oklah..lain kalilah aku sambung kisah aku ni ...otak dah mula jem ni..byk benda lg nk buat...k..Salam...
     







No comments:

Post a Comment